Kuluttajaymmärrys auttaa edistämään tuoteviestin vaikuttavuutta ja palvelujen saavutettavuutta oikeissa kanavissa.
Tuotteiden ja palveluiden kehittäminen kuluttajalähtöisesti edistävät yrityksen kilpailukykyä markkinoilla. Kohderyhmän tarkastelu laaja-alaisesti auttaa löytämään ratkaisuja kehitysprosesseissa ja tarjoaa tutkittua tietoa päätöksenteon tueksi. Kuluttajaymmärrys tarkoittaa kohderyhmältä selvitettyjä arvioita, mielipiteitä ja näkemyksiä tuotteista sekä toimijoista. Tietoa kohdennetun kuluttajasegmentin haluista, tarpeista, arvoista, asenteista, mielikuvista, elämäntyylistä, kokemuksista, jotka auttavat tunnistamaan signaaleja ja ymmärtämään kuluttajakäyttäytymisen syy-seuraussuhteita.
Kuluttajaymmärrys tarjoaa tietoa
- kohderyhmän tarpeista ja näkemyksistä
- tuotekehitystarpeista
- tuotteen houkuttelevuudesta ja ostokiinnostuksesta
- oikeasta kohderyhmästä ja myyntikanavista
- uudista tuoteideoista ja innovaatioista
- yrityksen sisäisten prosessien kehitystarpeista
- signaaleista ja kuluttajatrendeistä
Tutustu kuluttajatutkimuspalveluihin