Ajankohtaista

Kesäkuun 2021 uutiskirje on ilmestynyt ja lähetetty tilaajille. Ruokalaakson ja Agri-Food -klusterin ensimmäinen  yhteinen uutiskirje on ilmestynyt ja lähetetty tilaajille sekä klusterin jäsenten yhteyshenkilöille. Uutiskirje ilmestyy 3-4 kuukauden välein, painottuen ainakin aluksi...

[vc_video link='https://www.youtube.com/watch?v=Ed-RCLQaKAw']   Osa 4 - Elintarvikkeet globaaleilla markkinoilla Kuluttajien makumieltymykset  ja -tottumukset vaihtelevat maantieteellisen sijainnin mukaan. Mitä elintarvikeyrityksen kannattaa pohtia globaaleilla markkinoilla? Mitä kaikkea elintarvikkeen alkuperä voi tarkoittaa? Elintarvikkeet markkinoilla -videosarjan viimeisessä...

Maaliskuun 2021 uutiskirje on ilmestynyt ja lähetetty tilaajille. Ruokalaakson uutiskirje on ilmestynyt Ruokalaakso-hankkeen aikana noin kahden kuukauden välein. Uutiskirjeessä on kerrottu Ruokalaakson kuulumisista, ajankohtaisista asioista sekä tulevista tapahtumista. Jatkossa uutiskirje ilmestyy...

Yhtenä Ruokalaakso-hankkeen tavoitteena on ollut elintarvikealan osaamisen lisääminen laatu- ja elintarviketurvallisuusjärjestelmistä. Kyseisiin järjestelmiin liittyen Ruokalaakson toimija SavoGrow järjesti hankkeessa kolme elintarvikeyrityksille suunnattua maksutonta tilaisuutta: 22.4.2020     Ruokalaakson elintarviketurvallisuusseminaari (½pv). Toteutus yritysyhteistyönä, aiheena...

[vc_video link='https://www.youtube.com/watch?v=LP-0AdNIBQg']   Osa 3 - Brändit ja brändimielikuvat Mitä brändin avulla tavoitellaan? Mitä se kertoo kuluttajalle? Millaisia mielikuvia kuluttajat liittävät brändeihin? Elintarvikkeet markkinoilla -videosarjan kolmannessa osassa käsitellään brändiä sekä brändimielikuvia. Tekstityksen pois tai...

Suomelle terveyttä ja kestävää kehitystä edistävä elintarviketutkimuksen strategia   Aika on kypsä Suomen ruokajärjestelmän muutokselle. VTT, Helsingin, Turun ja Itä-Suomen yliopistot, Luonnonvarakeskus, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos ja Ruokavirasto määrittivät elintarviketutkimukselle suunnan, joka...

[vc_video link='https://www.youtube.com/watch?v=DQA_gCRTn7Q']   Osa 2 - Arvolupaus ja segmentointi Mikä on arvolupaus ja miten se muodostuu? Miten segmentointia tehdään? Ruokalaakson Elintarvikkeet markkinoilla -videosarjan toisessa osassa käsitellään arvolupauksen muodostumista sekä segmentointiprosessia. Seuraavissa osissa käsitellään...

[vc_video link='https://www.youtube.com/watch?v=eI4PjdZTUko']   Osa 1 - Kokemuksellinen tuote Miksi kokeileminen on tärkeää? Mistä kaikesta tuotteen arvo muodostuu? Ruokalaakson Elintarvikkeet markkinoilla -videosarjan ensimmäisessä osassa käsitellään, millaisesta tuotteesta on kyse ja miten kokemus tuotteesta syntyy....