Ajankohtaista

[vc_video link='https://www.youtube.com/watch?v=Ed-RCLQaKAw']   Osa 4 - Elintarvikkeet globaaleilla markkinoilla Kuluttajien makumieltymykset  ja -tottumukset vaihtelevat maantieteellisen sijainnin mukaan. Mitä elintarvikeyrityksen kannattaa pohtia globaaleilla markkinoilla? Mitä kaikkea elintarvikkeen alkuperä voi tarkoittaa? Elintarvikkeet markkinoilla -videosarjan viimeisessä...

Maaliskuun 2021 uutiskirje on ilmestynyt ja lähetetty tilaajille. Ruokalaakson uutiskirje on ilmestynyt Ruokalaakso-hankkeen aikana noin kahden kuukauden välein. Uutiskirjeessä on kerrottu Ruokalaakson kuulumisista, ajankohtaisista asioista sekä tulevista tapahtumista. Jatkossa uutiskirje ilmestyy...

Yhtenä Ruokalaakso-hankkeen tavoitteena on ollut elintarvikealan osaamisen lisääminen laatu- ja elintarviketurvallisuusjärjestelmistä. Kyseisiin järjestelmiin liittyen Ruokalaakson toimija SavoGrow järjesti hankkeessa kolme elintarvikeyrityksille suunnattua maksutonta tilaisuutta: 22.4.2020     Ruokalaakson elintarviketurvallisuusseminaari (½pv). Toteutus yritysyhteistyönä, aiheena...

[vc_video link='https://www.youtube.com/watch?v=LP-0AdNIBQg']   Osa 3 - Brändit ja brändimielikuvat Mitä brändin avulla tavoitellaan? Mitä se kertoo kuluttajalle? Millaisia mielikuvia kuluttajat liittävät brändeihin? Elintarvikkeet markkinoilla -videosarjan kolmannessa osassa käsitellään brändiä sekä brändimielikuvia. Tekstityksen pois tai...

Suomelle terveyttä ja kestävää kehitystä edistävä elintarviketutkimuksen strategia   Aika on kypsä Suomen ruokajärjestelmän muutokselle. VTT, Helsingin, Turun ja Itä-Suomen yliopistot, Luonnonvarakeskus, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos ja Ruokavirasto määrittivät elintarviketutkimukselle suunnan, joka...

[vc_video link='https://www.youtube.com/watch?v=DQA_gCRTn7Q']   Osa 2 - Arvolupaus ja segmentointi Mikä on arvolupaus ja miten se muodostuu? Miten segmentointia tehdään? Ruokalaakson Elintarvikkeet markkinoilla -videosarjan toisessa osassa käsitellään arvolupauksen muodostumista sekä segmentointiprosessia. Seuraavissa osissa käsitellään...

[vc_video link='https://www.youtube.com/watch?v=eI4PjdZTUko']   Osa 1 - Kokemuksellinen tuote Miksi kokeileminen on tärkeää? Mistä kaikesta tuotteen arvo muodostuu? Ruokalaakson Elintarvikkeet markkinoilla -videosarjan ensimmäisessä osassa käsitellään, millaisesta tuotteesta on kyse ja miten kokemus tuotteesta syntyy....

Torstaina 25.3. kansainvälisessä virtuaalisymposiumissa käsitellään ruokasysteemejä ja ruokavalioita ympäristön kestävyyden näkökulmasta. Lisätietoja ja ilmoittautumiset Suomen Ravitsemustieteen yhdistyksen verkkosivuilta. Perjantaina 26.3. kansallisessa webinaarissa käsitellään sosiaalista, taloudellista, ekologista ja ravitsemuksellista kestävyyttä. Lisätietoja ja...